sábado, 25 de septiembre de 2021

¿QUE HERESIAS SE ENCONTRAM NOS LIVROS DE LUISA PICARRETA?

 


Observação.  Numa publicação anterior sobre o mesmo tema, por mais interessantes que sejam os escritos de Luisa Picarreta, um comentário ao artigo anterior pedia-me que lhe desse mais informações do ponto de vista teológico e com citações mais explícitas do Magistério da Igreja onde eu expôs os autores das heresias que Luisa Picarreta expõe nos seus escritos, graças a Deus pude levar a cabo o caso Picarreta com maior profundidade.

  Aviso.  O que está entre parênteses e destacado em amarelo é obra do editor e não do autor do texto.

  “Mas deve-se reconhecer que nos últimos tempos o número de inimigos da cruz de Cristo tem crescido de forma estranha, que, com artes inteiramente novas e perfídia, estão se esforçando para aniquilar as energias vitais da Igreja., E até mesmo destruindo totalmente, se possível, o reino de Jesus Cristo.  Ficar em silêncio não é mais decoroso, se não queremos parecer infiéis ao mais sacrossanto de nossos deveres, e se a bondade de que até agora utilizamos, com esperança de correção, não deve mais ser censurada como uma negligência de nosso ministério.  O que, acima de tudo, exige de nós que quebremos o silêncio sem demora é que hoje não seja mais necessário ir à procura dos autores dos erros entre os inimigos declarados: eles se escondem, e isso é objeto de grande dor e angústia, no seio e na união da própria Igreja, sendo inimigos tanto mais prejudiciais quanto menos declarados.  (Encíclica Pascendi Gregis de Sua Santidade São Pio X)

 Seguindo a norma deste extrato da Encíclica, é necessário levantar a voz sobre os erros (convertidos em devoção moderna em oposição à devoção verdadeira mantida durante séculos na verdadeira Igreja) que já se enraizaram em muitas almas de boa vontade. e aderiram a este vidente ultrapassando os limites, sem querer, da Sagrada Revelação Divina.  Sei por experiência própria que muitos não vão gostar do que foi feito aqui com trabalho árduo para reunir as evidências esmagadoras contra esse "vidente".  Estas provas estão em total concordância com a tradição da Igreja, da teologia católica e da Revelação divina e, quem escreve isto também sacerdote pela graça de Deus, concorda totalmente com o Padre Rafael OSB. Muito tempo isto foi abandonado ou ele A devida importância permaneceu ou a própria seriedade dessas "revelações" foi completamente ignorada.  Quem lê isso não deve se escandalizar ou reclamar daqueles que escreveram isso com o único propósito de salvar suas almas apontando o inimigo da FÉ Católica.  Deus Nosso Senhor conceda-lhes paciência e humildade para aceitar o que aqui se prova com argumentos contundentes e é preciso ir até o fim para formar uma opinião completa sobre o perigo dessas chamadas “revelações”.

  Na oitava da Páscoa.  R. V. Padre A. Vargas.

  Revisado e ampliado com notas do Magistério da Igreja na Vigília da Assunção de Maria Santíssima.

   Existem verdadeiras heresias nos escritos de Luisa Picarreta que explicaremos em um momento.

  Heresias:

  1) A primeira e principal heresia é a que vai contra a Revelação Divina, aquela que nos foi legada por Jesus Cristo com a morte do último apóstolo São João, com ele foi encerrado o depósito fidei, como é comumente chamado.  Ora, as revelações privadas, uma vez que não estão contidas explícita ou implicitamente, serão tomadas, de acordo com o adágio latino, tantum quantum ou por mais que sirvam à salvação da alma e por mais que nos separem de Deus restarão sem ele, necessariamente implica a salvação da alma.  Portanto, as revelações de Luisa Picarreta enquadram-se nisto tanto quanto e de forma alguma ou sob quaisquer circunstâncias, muito menos podem ser "superiores ao Depósito Fidei" para afirmar o contrário, como ela diz em seus livros, é diretamente atentado contra o próprio depósito da Fé, que é uma heresia irresponsável e contrária ao que é ensinado pela Igreja Católica aqui e em toda parte.  Portanto, o que ela afirma ter recebido de Deus Todo-Poderoso é uma "Nova Revelação" condicionando-a apenas aos seus escritos, sem fazer qualquer referência ao depósito da fé.  Essa heresia é sustentada, entre outras, pela heresia modernista embutida na Igreja Católica fundada por Jesus Cristo.

  2) A segunda heresia em que Luisa Picarreta incorre é a chamada MONOTELITE promovida pelo Patriarca de Constantinopla Sergio por volta do ano do Senhor de 634 (Da carta 1: Scripta Fraternitatis vestrae Sergio, Patriarca de Constantinopla Dz 251) Heresia que nega o duas naturezas em Cristo Jesus e admite apenas uma como a divina em detrimento da humana.  Esta forma herética de se expressar sobre as duas naturezas de Jesus Cristo foi refutada na época pelo Concílio de Calcedônia (cf Denzinger 146) e, posteriormente, condenada pelo Concílio de Letran (Dz 258-267)

  3) A terceira heresia contida nos livros deste autor é a MONOFISITA que eu afirmo categoricamente que em Jesus Cristo houve uma única vontade contrária ao sentimento de Santo SOFRÓNIO que defendeu contra o Papa Honório as duas vontades em Jesus Cristo e o sentimento de a Igreja (DZ 251 E 1465) A heresia destes consistia em afirmar que em Cristo havia de fato uma só vontade, a Vontade Divina, e que a vontade humana de Cristo estava totalmente absorvida pela Divindade.  Seu heresiarca foi o bispo Sérgio, bispo de Constantinopla.  (Na verdade, o Patriarca Sérgio promoveu o Monofisismo, não o Monotelianismo, no entanto, é atribuído a ele por ter apoiado aqueles que professavam essa heresia e a Honório I por dar seu consentimento) Essa "absorção" então não pode acontecer.  É impossível que a vontade de qualquer pessoa seja absorvida pela Vontade Divina, o livre arbítrio é suprimido em nós, o que é uma aberração.  (Santo Tomás de Aquino em seu tratado sobre o VERBO ENCARNADO do resumo teológico trata do livre arbítrio de Jesus Cristo aos leitores para uma maior compreensão desta questão) E é exatamente isso que Luísa ensina continuamente em suas "Divulgações".  Luisa ensina clara e repetidamente que quando se recebe este novo "Sacramento" da Vontade Divina, a vontade humana deixa de funcionar como tal, deixando apenas a Vontade Divina em nós, aqui se refere a um grosseiro erro da natureza atribuído a Jesus Cristo que é a mais alta perfeição e não cavar de forma alguma a imperfeição.  O criador e redentor soberano de Deus respeita no homem comum seu livre arbítrio, com o qual esse mesmo homem pode escolher livremente entre o bem e o mal.  Agora, se Deus faz isso com qualquer homem, por que seu Filho negaria à sua PALAVRA encarnada este livre arbítrio, uma vez que ele foi feito HOMEM?  Portanto, à luz da teologia católica (Suma Teológica de Santo Tomas: tratado do VERBO ENCARNADO) SOBRE ESTE ASSUNTO Luisa Picarreta está totalmente equivocada, incorrendo necessariamente em heresia ao confirmar teimosamente sua "teoria" acima mencionada, isto é, o monotelianismo.

  4) A quarta heresia é chamada Quietismo.  Antes de prosseguir com esta outra heresia devemos distinguir entre o quietismo molinista de Luis Molina (Dz 1097) e o quietismo de Miguel de Molinos, (sob o título: "Erros de Miguel de Molinos" o Magistério da Igreja condena por decreto de 28 de agosto e ratifica esta condenação na Constituição Caelestis Pastor, de 20 de novembro de 1687, você pode ler todos os seus erros condenados no Dz. 2221 a 2288, devido à sua extensão é muito longo e não podemos citá-los todos aqui, mas eu Recomendo vivamente a sua leitura porque é muito interessante conhecer os erros que este padre jesuíta cometeu.

Para este quietismo molinista, existem duas maneiras de chegar a Deus: por meio da fala e da meditação; e por meio de recolhimento interior e contemplação.  Era uma concepção dualística esotérico-elitista.  Miguel de Molinos considerava que o seu modelo de fé era superior, o outro inferior; por isso criticava o método escolástico e os padres espirituais, que defendiam um tipo de fé conceptual e externa.

 A doutrina molinista representa a autonegação do Eu levado ao seu extremo: o aniquilamento pessoal como espaço de relacionamento com Deus.  Para alcançar a paz interior, é necessário renunciar à própria vontade e submeter-se incondicionalmente à vontade divina, eliminando todos os vestígios de amor-próprio e de auto-estima: “Esta hidra de sete cabeças do amor-próprio deve ser abatida para chegar ao cume da alta montanha da paz ”.  Quem ama a Deus não pode amar a si mesmo: "Não há felicidade em gozar, mas em sofrer com quietude e resignação."

 Luisa Picarreta apegou-se a este erro, já condenado pela Igreja, como vimos, que ensina, seguindo fielmente Miguel de Molinos, o aniquilamento interior e, por isso, se realiza a "santidade".  Além disso, afirma que nosso livre arbítrio não é responsável por nossas ações, negando assim a moralidade de tais ações (por exemplo, se alguém pecar contra o sexto mandamento neste estado que ela propõe, ele não comete pecado porque seu livre arbítrio simplesmente não funciona ou está "descontinuado")

  Diante dessas "novas" aberrações vindas de uma mente herética, como vimos.  A Igreja reagiu condenando seus erros.

   “Na quarta-feira, 13 de julho de 1938, na Sessão Geral da Suprema Sagrada Congregação do Santo Ofício, os Eminentes e Reverendos Cardeais, preocupados com a defesa da fé e da boa moral, seguindo a anterior recomendação dos Reverendos Consultores, CONDENADA e ordenou que fossem inseridas no Índice de Livros Proibidos as seguintes obras de Luisa Picarreta e publicadas por terceiros em épocas diversas e em locais diversos:

  1. A Contemplação da Paixão de Nosso Senhor Jesus Cristo, juntamente com um Tratado sobre a Vontade Divina.

  2. O Reino da Vontade Divina.

  3. A Rainha do Céu no Reino da Vontade Divina.

  Na quinta-feira seguinte, 14 de julho do mesmo mês e ano, o Nosso Santíssimo Padre Pio XI, Papa da Divina Providência, na habitual audiência que concedeu aos Excelentíssimos e Reverendos Conselheiros do Santo Ofício, aprovou a decisão do Eminentes Cardeais, e confirmaram e ordenaram sua publicação ”(Acta Apostolicae Sedis, 30 de agosto de 1938).

  PRINCÍPIOS CATÓLICOS A LEVAR EM CONTA:

  1.- A fé cristã não pode aceitar “revelações” que visem superar ou corrigir a Revelação que efetivamente terminou com a morte do último Apóstolo, São João Evangelista.  (Dizer então que essas revelações privadas são mais importantes que as divinas, desconsiderando o Sumo Pontífice Pio XI, é ir contra a tradição de dois mil anos da Igreja Católica e contra a mesma revelação DIVINA QUE RAIOS NA HEREGIA)

  2- O ensino dado em qualquer revelação privada deve ser submetido às Sagradas Escrituras e à Tradição para o provar.  (Nesta submissão à revelação divina a falsa e verdadeira doutrina é testada. “A revelação privada nunca é sobre o DIVINO, tomar uma posição contrária a este é um ato temerário de consequências eternas)

  3.- Jesus Cristo e os apóstolos nos deram tudo o que precisamos para nossa salvação e santificação para a perfeição suprema.  Ensinamentos fielmente transmitidos pela Igreja Católica.

  Seguindo a ordem estabelecida acima, Picarreta atenta contra o primeiro ponto que é a REVELAÇÃO DIVINA ao dizer o seguinte em suas obras.

  1. Jesus para Luisa: “Desejo lançar um terceiro FIAT, pois não posso mais conter o meu Amor. Isso vai completar o trabalho que comecei.  Caso contrário, a obra tanto da Criação quanto da Redenção estaria incompleta.  ¨ (BH, pág. 119).  Um novo FIAT é contrário ao que está escrito no Evangelho de São João e que reafirma a perfeição da obra redentora quando diz CONSUMATUM EST.  TUDO É CONSUMIDO.  Supor um novo FIAT fora do depósito da fé é uma audácia sem precedentes, pois suporia a imperfeição da redenção e iria contra as perfeições divinas expostas por Santo Tomas em seu resumo teológico em seu tratado sobre Trinitate.  Além disso, vai contra sua sabedoria divina e sua providência divina ou governo do universo em todos os tempos e circunstâncias, nem é preciso dizer que essas "palavras" de Jesus Cristo a esta mulher são inadmissíveis e heréticas.

  2. Jesus a Luísa: “Não haverá nem antes nem depois de ti, criatura alguma a quem obrigue, necessariamente, a ajuda dos meus ministros”.  Esta proposição vai além do molinismo de Miguel de Molina porque vai diretamente contra o sacramento da penitência e da extrema unção, que, como sabemos, são de instituição divina, as citações de tais instituições encontram-se no Evangelho de São João com estas palavras: “Recebe o Espírito Santo, tudo o que ligares na terra será ligado no céu e tudo o que desligares na terra será desligado no céu” e Santiago Apóstol: “Aquele que está doente chama os sacerdotes para o ungir com o óleo da Salvação” .  Essa proposição também é semelhante à dos protestantes, no sentido de que rejeitam o sacramento da penitência.  Não somos obrigados por necessidade a seguir essas revelações privadas sem prejuízo para a salvação de nossas almas.

  3. Jesus para Luísa: “A minha mãe domina toda a Igreja.  Eu fiz o mesmo com você ... tudo o que eu revelo sobre minha Vontade: os Bens que contém e como a criatura deve entrar e como a bondade paterna quer abrir outra era de graça. ”  (BH p. 14)

  COMENTÁRIO: Luisa afirma ter recebido um novo “depósito de fé” que é paralelo à revelação dada aos apóstolos.  Santo Tomás ensina o contrário: “Existe um triplo estado de humanidade; o primeiro estava sob a antiga Lei; a segunda é a da nova Lei;  a terceira não acontecerá nesta vida, mas no Céu ... não devemos esperar um estado em que o homem possua a graça do Espírito Santo mais perfeitamente do que o possuiu até agora. "  (Summa I-II, 106).

  Contra Santo Tomás está novamente a “revelação” de Luísa por “Jesus”: “Estas revelações sobre a minha Vontade serão como um bálsamo para curar as feridas produzidas pela vontade humana.  Quem tem o benefício deste conhecimento sentirá o fluir de uma nova vida de luz, graça e força para cumprir a minha Vontade em tudo ... Minha filha, o Reino da minha Vontade é invisível.  Coloquei luz, graça e atração superabundantes nesses escritos para tornar meu reino vitorioso.  NA PROPORÇÃO DE QUE ESTAS ESCRITAS SÃO CONHECIDAS, eles travarão uma doce batalha contra a vontade humana e vencerão. "  (p.16, BH) (Contra os princípios 1 e 3) A Igreja venera a Bem-Aventurada Virgem Maria como a única criatura perfeita pelo grande privilégio de ser a Mãe de Deus e esta exaltação é acima de todas as criaturas, diz-se em San Lucas cap. .  1. V. 42: «Bendita és tu entre as mulheres e bendito é o fruto do teu ventre» e depois a própria virgem diz: «Por isso todas as gerações me chamarão bem-aventurada».  Quanto a esta última, poderíamos dizer, segundo ela, que a redenção não traz todos os benefícios que dizem em seu livro, o que vai de encontro ao que diz São Pedro em sua carta: "Pelas suas feridas fomos sarados" e em outro lado: “Sem derramamento de sangue não há remissão” Pelo que podemos concluir que a morte de Jesus Cristo nos deu as graças sofredoras não só para este mundo, mas também a graça especial que nos abre as portas do céu.

  4. Jesus a Luísa: “Mesmo assim, peço-te que ores, não se encontra em nenhuma outra” (p. 19, BH).

  COMENTÁRIO: Aqui bastará ao Magistério responder por nós: “Que a compreensão, o conhecimento e a sabedoria das pessoas e de todos, de um homem como de toda a Igreja, cresçam e progridam fortemente com o passar de as idades e os séculos; mas só tem que estar em seu próprio gênero, isto é, no mesmo dogma, com o mesmo significado e a mesma compreensão ”.  (Dz 1800).  Confirmando isso, São Paulo diz: “Admira-me que tão cedo você se afaste daquele que te chamou pela graça de Cristo, e você vá para outro Evangelho.  E não é que haja outro Evangelho, mas sim que existem aqueles que te perturbam e pretendem perverter o Evangelho de Cristo.  Mas, mesmo que nós mesmos ou um anjo do céu vos pregasse um Evangelho diferente daquele que vos anunciámos, SEJA ANATEMA.  Em que o engano do diabo é exposto com estas duas citações do Magistério da Igreja e de São Paulo.

  5. Jesus para Luísa: “A alma que faz a minha Vontade de acordo com a perfeição que te ensinei… superará todos os outros santos… porque permanecendo na minha Vontade, agirão de forma divina, secreta e extraordinária” (BH, página 38).

 COMENTÁRIO: Esta proposição é absolutamente quietista de origem Molinista, conforme expresso acima sobre ela.  A esta altura, creio que seja a terceira, é interessante ler as teses condenadas pela Igreja nesta doutrina herética, condenada séculos antes de este gênio picarreta aparecer dizendo algo tão novo quanto velho ao mesmo tempo, vou citar alguns trechos de Miguel de Molinos sobre esse erro de Picarreta: “Querer agir ativamente é ofender a Deus, que quer ser o único agente;  e, portanto, é necessário abandonar-se inteiramente e inteiramente em Deus, e então permanecer como um corpo sem vida (Dz. 1222) “Ao não fazer nada, a alma se aniquila e volta à sua própria origem, que é a essência de Deus, em que permanece transformado e divinizado, e Deus permanece em si mesmo; porque então já não são duas coisas unidas, mas uma só e assim Deus vive e reina em nós e a alma se aniquila no ser operativo.  (Dz. 1225) Nas últimas palavras entra a heresia monofisista que nega as duas vontades em Cristo Jesus e suprime o livre arbítrio em nós.

  6. "Eu (Luisa), ao ouvir isso, disse a mim mesma:‘ Ele logo dirá que Sua Vontade é mais do que a própria Comunhão Sacramental. "  Então Ele imediatamente acrescentou: “Certo!  Correto!  Porque a comunhão sacramental dura alguns minutos.  É temporário, Minha Vontade, por outro lado, é a Comunhão perene. “ (p.36 BH).

  COMENTÁRIO: Isso está completamente errado.  Embora a Eucaristia em termos de seus acidentes de pão e vinho dure alguns minutos, não é assim em termos de ordem espiritual que dura muito tempo enquanto a alma não perde a graça e é considerada um aumento dela. graças a esta permanência espiritual em nossas almas.  Por outro lado, a comunhão não é o fim da nossa peregrinação na terra, mas o MEIO para alcançar a vida eterna, portanto, com todas as propriedades podemos dizer que a Eucaristia não é a morada eterna da alma, mas o alimento espiritual para chegar a. esta morada eterna.  Nuances de monotelismo e quietismo são encontradas nesta proposição de Picarreta.

  7. Jesus a Luísa: “Ah, te repito e confirmo que a minha Vontade é um sacramento e supera todos os sacramentos juntos de uma forma muito mais admirável, pois não necessita da intervenção de ninguém nem de nada material.  O Sacramento da minha Vontade é formado entre a minha Vontade e a vontade de uma alma.  Quando ambas as vontades se fundem, elas formam o Sacramento. “(P. 106, BH).

  COMENTÁRIO: Esta proposição não está de acordo com a teologia escolástica porque, de acordo com a definição do homem, as duas ações da alma se distinguem, como a inteligência e a vontade, e como Jesus Cristo é o Homem-Deus, essas duas ações do alma também existe Nele.  Então, fingir que essa vontade humana emanando da natureza humana é um sacramento e um sacramento muito maior e único, descartando os sacramentos instituídos pelo próprio Jesus Cristo, é aberrante e herético e soa como monoteísmo e monofisismo.  Finalmente, devido à união hipostática em Jesus Cristo, a natureza divina não pode ser separada da natureza humana nem pode ser suprimida uma em detrimento da outra, seria uma destruição ou aniquilação que é impossível em Deus.  (tratado de soma teológica da Palavra Encarnada)

  8. “Quando uma alma age em minha Vontade, sua humanidade fica, por assim dizer, suspensa.  Então a Vida Divina do meu Amor toma seu lugar e age”.  (p. 86, BH).

  “É assim que a alma, até que seja sepultada em minha Vontade e morra completamente Nela, sua vontade se desintegra na Minha” (p. 28 BH).

  COMENTÁRIOS: É a heresia do Quietismo.  Aniquilação de nós mesmos quando nos colocamos nas mãos de Deus.  Santo Atanásio explica: “A vontade humana não resistirá nem duvidará, mas sempre se submeterá à onipotente Vontade Divina.  Porque é necessário que a vontade da carne atue, mas estando sujeito à vontade divina.”  Antes de la creación solo éramos ideas en la mente o intelecto divino carentes de ser, pero cuando menos subsistíamos en el como algo que sería después, una vez creados dejamos de ser una idea en Dios y pasamos a ser algo fuera de Él, es decir  , un ser ya sea animal o vegetal, pero somos algo, pero Picarreta nos reduce a algo a lo que Dios es imposible que haga, la ANIQUILACION, es decir, NO SER NADA eso expresa la palabra aniquilación en sentido estricto (Suma teológica tratado de  a criação)

  9. “Jesus disse-me: 'Minha querida, olha como para aquele que vive na minha Vontade não há graça que sai da minha Vontade para todas as criaturas no céu ou na terra em que ele (isto é, aquele que vive na Vontade Divina) não é o primeiro a participar.  Isso é natural porque quem mora na casa do pai tem muitos bens.  E se quem está de fora recebe algo, é em virtude de quem mora dentro”.  (p.25 BH).

  COMENTÁRIOS: Obviamente para Luísa viver na Divina Vontade é juntar-se a Nossa Senhora como Medianeira de todas as graças!  (??).

  10.- Depois que seu confessor rejeitou sua absolvição, Luísa, porém, recebeu a Sagrada Comunhão.  Depois dessa recusa, ela nos diz que Jesus lhe disse para não se preocupar ... “Porque uma vez que uma pessoa é libertada de sua própria vontade humana e entregue à minha Divina Vontade, não há necessidade de absolvição sacerdotal, pois esta será dada a vocês pelo teu amor a Jesus ”.  (BH, Vol. 16. 5 de novembro de 1923)

  COMENTÁRIOS: Excelente exemplo das heresias do Monotelismo e do Quietismo.  Ao fazer este ato de "abandono à Vontade Divina", a pessoa será automaticamente justificada, sem a necessidade de praticar religião alguma!  ¿Onde está o dogma do pecado original, onde estão os pecados atuais que são cometidos diariamente enquanto estamos neste mundo e não somos confirmados na graça como a Bem-Aventurada Virgem Maria, ¿São João Batista e os apóstolos depois do Pentecostes?

 CONCLUSÃO:

  A Vontade Divina de Luisa Picareta é mais do que uma heresia.  É uma religião completamente nova que tem uma mistura de protestantismo, modernismo, budismo, monotelismo e quietismo.  Essas heresias destroem a responsabilidade humana por suas ações.  Essa nova religião "revela" a "fórmula mágica" para se tornar essencialmente igual a Deus.  O slogan de Satanás foi usado contra Adão e Eva.  Eu já disse que isso cheira a ENXOFRE

   Nota 1.- BH = Traduzido da versão em inglês do livro:

  Quando o Divino Irá Reinar nas almas, Livro do Céu: Uma seleção de passagens.  Luisa Piccarreta Centro da Vontade Divina.  Jacksonville, FL.  novecentos e noventa e cinco.

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  Padre Rafael O. S. B.

  Revisão e expansão: Padre Arturo Vargas Meza

WHAT HERESIES ARE FOUND IN LUISA PICARRETA'S BOOKS?

 


Note. In a previous publication on this same topic, as interesting as the writings of Luisa Picarreta, a comment on the previous article asked me to give more information from the theological point of view and with more explicit quotes from the Magisterium of the Church in where I exposed the authors of the heresies that Luisa Picarreta exposes in her writings, thank God I was able to prosecute the Picarreta affair in greater depth.

Warning. What is enclosed in parentheses and highlighted in yellow is the work of the editor and not the author of the writing.

“But it must be recognized that in recent times the number of the enemies of the cross of Christ has grown in a strange way, who, with entirely new arts and full of perfidy, are striving to annihilate the vital energies of the Church., and even by totally destroying, if possible, the kingdom of Jesus Christ. Keeping silence is no longer decorous, if we do not want to appear unfaithful to the most sacrosanct of our duties, and if the goodness that we have used up to now, with the hope of amendment, is no longer to be censured as a neglect of our ministry. What, above all, demands of us that we break the silence without delay is that today it is no longer necessary to search for the makers of errors among the declared enemies: they hide themselves, and this is the object of great pain and anguish, in the bosom and union of the Church itself, being enemies all the more damaging when they are less declared. (Encyclical Pascendi Gregis of His Holiness Saint Pius X)

Following the norm of this extract from the Encyclical, it is necessary to raise one's voice about the errors (converted into modern devotion as opposed to the true devotion maintained for centuries in the true Church) that have already taken root in many souls of good will and have adhered to this seer passing the limits, without meaning to, of the Holy Divine Revelation. I know from experience that many will not like what has been done here with hard work to gather the overwhelming evidence against this "seer." These tests are in total accordance with the tradition of the Church, Catholic theology and divine Revelation and, whoever writes this also a priest by the grace of God, fully agrees with Father Rafael OSBFor a long time this was dropped or its due importance was taken away or the very seriousness of these "revelations" was completely ignored. Whoever reads this should not be scandalized or rant against those who wrote this with the sole purpose of saving their souls by pointing out the enemy of the Catholic FAITH. God Our Lord grant them patience and humility to accept what is proven here with forceful arguments and it is necessary to go to the end to form a complete opinion about the danger of these so-called “revelations”.God Our Lord grant them patience and humility to accept what is proven here with forceful arguments and it is necessary to go to the end to form a complete opinion about the danger of these so-called “revelations”.God Our Lord grant them patience and humility to accept what is proven here with forceful arguments and it is necessary to go to the end to form a complete opinion about the danger of these so-called “revelations”.

On the octave of Easter. RV Father A. Vargas.

Revised and augmented with notes from the Magisterium of the Church on the Vigil of the Assumption of Mary Most Holy.

 There are real heresies in the writings of Luisa Picarreta that we will explain in a moment.

Heresies:

1) The first and main heresy is that which goes against Revelation Divine that which was bequeathed to us by Jesus Christ with the death of the last apostle Saint John, with him the deposit fidei as it is commonly called was closed. Now, private revelations, since these are not contained either explicitly or implicitly, will be taken, according to the Latin adage, tantum quantum or as much as they serve the salvation of the soul and as much as they distance us from God will be left without it. necessarily implies the salvation of the soul. Therefore, Luisa Picarreta's revelations fall within this as much as and in no way or under any circumstances condition, much less can they be "superior to Deposito Fidei" to affirm the opposite, as she says in her books, it is to directly attempt against the very deposit of the Faith which is reckless of heresy and contrary to what is taught by the Catholic Church here and everywhere. Hence, what she claims to have received from Almighty God is a "New Revelation" conditioning her only to her writings without making any reference to the deposit of faith. This heresy is sustained, among others, by the Modernist heresy embedded in the Catholic Church founded by Jesus Christ.

2) The second heresy in which Luisa Picarreta incurs is the so-called MONOTELITE  promoted by Sergio Patriarch of Constantinople around the year of the Lord of 634 (From letter 1: Scripta Fraternitatis vestrae Sergio, Patriarch of Constantinople Dz 251) Heresy that denies the two natures in Christ Jesus and admits only one such as the divine to the detriment of the human. This heretical way of expressing himself about the two natures of Jesus Christ was refuted at the time by the Council of Chalcedon (cf Denzinger 146) and, later condemned by the Council of Letran (Dz 258-267)

3) The third heresy contained in the books of this author is the  MONOPHYSITE  who categorically affirm that in Jesus Christ there was only one will contrary to the sentiment of Saint SOFRONIO who defended against Pope Honorius the two wills in Jesus Christ and the sentiment of the Church (DZ 251 AND 1465) The heresy of these consisted in affirming that in Christ there was in effect only one will, the Divine Will, and that the human will of Christ was totally absorbed by the Divinity. His heresiarch was Bishop Sergius, bishop of Constantinople.  (Actually, Patriarch Sergio promoted Monophysitism, not Monotelism, however, it is attributed to him for having supported those who professed this heresy and to Honorius I for giving his consent) This "absorption" then cannot happen. It is impossible for the will of any person to be absorbed by the Divine Will. Free will is suppressed in us, which is an aberration.  (Santo Tomas de Aquino in his treatise of INCARNATE VERB of the theological sum is about the free will of Jesus Christ to the I refer to the readers for a greater knowledge of this question) And that is exactly what Luisa teaches over and over again in her "revelations." Luisa teaches clearly and repeatedly that when one receives this new "Sacrament" of the Divine Will, the human will ceases to function as such, leaving only the Divine Will in us, here it refers to a gross error of nature attributed to Jesus Christ who is the highest perfection and do not in any way dig the imperfection. God sovereign creator and redeemer respects in the common man his free will with which that same man can freely choose between good and evil. Now, if God does this with any man, why would his Son deny his incarnate WORD this free will once he was made MAN? Therefore, in light of Catholic theology (Suma Teológica de Santo Tomas: treatise of INCARNATE VERB) ON THIS TOPIC Luisa Picarreta is totally wrong, necessarily incurring heresy by stubbornly confirming her aforementioned “theory”, that is, Monotelism.

4) The fourth heresy is called Quietism Before continuing with this other heresy we must distinguish between the Molinist quietism of Luis Molina (Dz 1097) and the quietism of Miguel de Molinos, (under the title: "Errors of Miguel de Molinos" the Magisterium of the Church condemns by decree of 28 of August and ratifies this condemnation in the Constitution Caelestis Pastor, of November 20, 1687, you can read all its errors condemned in Dz. 2221 to 2288, because of its breadth it is very long and we cannot cite them all here, but I strongly recommend reading them because it is very interesting to know the mistakes that this Jesuit priest made.

For this Molinist Quietismthere are two ways to reach God: through speech and meditation; and through interior recollection and contemplation. It was an esoteric-elitist dualistic conception. Miguel de Molinos considered that his model of faith was superior, the other inferior; for this reason he criticized the scholastic method and the spiritual fathers, who defended a type of conceptual and external faith.

The Molinist doctrine represents the self-denial of the Self taken to its maximum extreme: personal annihilation as a space of relationship with God. To achieve inner peace, it is necessary to renounce one's own will and submit unconditionally to the divine will, eliminating all vestige of self-love and self-esteem: “This seven-headed hydra of self-love has to be slaughtered to reach the summit of the high mountain of peace”. Whoever loves God cannot love himself:  "There is no happiness in enjoying but in suffering with quietude and resignation."

Luisa Picarreta clung to this error, already condemned by the Church, as we have seen, who teaches, faithfully following Miguel de Molinos, interior annihilation and, by this means, "holiness" is achieved. In addition, it affirms that our free will is not responsible for our actions, thus denying the morality of said actions (eg. If one sins against the sixth commandment in this state that she proposes, he does not commit a sin because his free will simply does not work or is "discontinued")

Faced with these "new" aberrations coming from a heretical mind, as we have seen. The Church reacted by condemning their mistakes.

 “On Wednesday July 13, 1938, in the General Session of the Supreme Sacred Congregation of the Holy Office, the most Eminent and Reverend Cardinals, concerned about the defense of the faith and good morals, following the previous recommendation of the Reverend Consultors, They have CONDEMNED and ordered the following works written by Luisa Picarreta and published by others at different times in various places to be inserted into the Index of Prohibited Books:

1. The Contemplation of the Passion of Our Lord Jesus Christ, together with a Treatise on the Divine Will.

2. The Kingdom of the Divine Will.

3. The Queen of Heaven in the Kingdom of the Divine Will.

The following Thursday, July 14 of the same month and year, Our Most Holy Father, Pius XI, Pope for Divine Providence, in the usual audience that he granted to the Most Excellent and Reverend Advisers of the Holy Office, approved the decision of the Most Eminent Cardinals, and confirmed and ordered its publication” (Acta Apostolicae Sedis, August 30, 1938).

CATHOLIC PRINCIPLES TO TAKE INTO ACCOUNT:

1.- The Christian faith cannot accept “revelations” that seek to overcome or correct the Revelation that effectively closed with the death of the last Apostle, Saint John the Evangelist. (To say then that these private revelations have more importance than the divine ones, disregarding the Supreme Pontiff Pius XI, is to go against the two-thousand-year tradition of the Catholic Church and against the same DIVINE revelation WHICH RAYS IN THE HEREGY)

2- The teaching given in any private revelation must be submitted to the Holy Scriptures and Tradition to prove it. (In this submission to divine revelation the false and true doctrine is tested. "Private revelation is never about the DIVINE, taking a position contrary to the latter is a reckless act of eternal consequences)

3.- Jesus Christ and the apostles gave us everything we need for our salvation and sanctification towards the highest perfection. Teachings that have been faithfully transmitted by the Catholic Church.

Following the order established above, Picarreta attempts against the first point that is the DIVINE REVELATION when he says the following in his works

1. Jesus to Luisa: “I wish to issue a third FIAT as I cannot contain my Love anymore. This will complete the work I started. Otherwise the work of both Creation and Redemption would be incomplete. ¨ (BH, p. 119). A new FIAT is contrary to the one that is written in the Gospel of Saint John and that reaffirms the perfection of the redemptive work when it says CONSUMATUM EST. EVERYTHING IS CONSUMED. To suppose a new FIAT outside of the deposit of faith is an unprecedented audacity since it would suppose the imperfection of the redemption and it would go against the divine perfections exposed by Santo Tomas in his theological summation in his Trinitate treatise. In addition, it is to go against his divine wisdom and his divine providence or government of the universe in all times and circumstances, It goes without saying that these "words" of Jesus Christ to this woman are inadmissible and heretical.

2. Jesus to Luisa: “There will be neither before nor after you, no creature towards whom I will oblige, by necessity, the help of my ministers”. This proposition goes beyond the Molinism of Miguel de Molina because it goes directly against the sacrament of penance and extreme unction, which, as we know, are of divine institution, the quotations of such institutions are in the Gospel of Saint John with these words: "Receive the Holy Spirit, everything you bind on earth will be bound in heaven and everything you untie on earth will be loosed in heaven "and Santiago Apóstol:" He who is sick call the priests to anoint him with the oil of the Salvation". This proposition is also similar to the Protestants in that they reject the sacrament of penance. We are not bound by necessity to follow these private revelations without detriment to the salvation of our souls.

3. Jesus to Luisa: “My mother has supremacy over the whole Church. I have done the same with you… everything that I reveal to you about my Will: the Goods it contains and how the creature must enter it and how paternal goodness wants to open another era of grace. " (BH p. 14)

COMMENT: Luisa claims to have received a new “deposit of faith” that parallels the revelation given to the apostles. Saint Thomas teaches the opposite: “There is a triple state of humanity; the first was under the old Law; the second is that of the new Law; the third will not take place in this life, but in Heaven… we should not expect a state in which man possesses the grace of the Holy Spirit more perfectly than he has possessed him up to now. " (Summa I-II, 106).

Against Saint Thomas is again the “revelation” of Luisa by “Jesus”: “These revelations regarding my Will will be like a balm to heal the wounds produced by the human will. Whoever has the benefit of this knowledge will feel the flow of a new life of light, grace and strength to fulfill my Will in everything ... My daughter, the Kingdom of my Will is invisible. In these writings I have placed superabundant light, grace, and attraction to make my kingdom victorious. IN THE PROPORTION THAT THESE WRITINGS ARE KNOWN, they will wage a sweet battle against the human will and win. " (p.16,BH) (Against principles 1 and 3) The Church venerates the Blessed Virgin Mary as the only perfect creature for the great privilege of being the Mother of God and this exaltation is above all creatures so it says in Saint Luke chap. 1. V. 42: "Blessed are you among women and blessed is the fruit of your womb" and later the virgin herself says: "For this reason all generations will call me blessed." Regarding the latter, we could say, according to her, that redemption does not bring all the benefits that are said in her book, which is contrary to what Saint Peter says in his letter: "By his wounds we have been healed" and in another side:"Without the effusion of blood there is no remission" Whereby we can conclude that the death of Jesus Christ gave us the suffering graces not only for this world but also the special grace that opens the doors of heaven for us.

4. Jesus to Luisa: “Even this way I ask you to pray is not found in any other” (p. 19, BH). 

COMMENT: Here it will be enough for the Magisterium to answer for us: “Let the understanding, knowledge and wisdom of individuals as well as of all, of a man as of the whole Church, grow and progress strongly with the passing of the ages and the centuries; but it only has to be in its own genre, that is, in the same dogma, with the same meaning and the same understanding ". (Dz 1800). Confirming this, Saint Paul says: “I marvel that so soon you turn away from the one who called you by the grace of Christ, and you go to another Gospel. And it is not that there is another Gospel, but rather that there are those who disturb you and pretend to pervert the Gospel of Christ. But, even if we ourselves, or an angel from heaven preached to you a different Gospel than the one we have announced to you, BE ANATEMA.Whereby the deception of the devil is exposed with these two quotes from the Magisterium of the Church and from Saint Paul.

5. Jesus to Luisa: “The soul that does my Will in accordance with the perfection that I taught you… she will surpass all the other Saints… because by remaining in my Will, they will act in a divine, secret and extraordinary way” (BH , p 38).

COMMENT: This proposition is absolutely quietist of Molinist origin as expressed above about it. At this point, I think it is the third, it is interesting to read the theses condemned by the Church on this heretical doctrine, condemned centuries before this genius of Picarreta appeared saying something as new as old at the same time, I will quote some passages from Miguel de Molinos on this error of Picarreta: “To want to act actively is to offend God, who wants to be the only agent; and therefore it is necessary to abandon oneself entirely and entirely in God, and then remain as a lifeless body (Dz. 1222) “By doing nothing, the soul annihilates itself and returns to its own origin, which is the essence of God, in which it remains transformed and divinized, and God remains in himself; because then they are no longer two things united, but only one and in this way God lives and reigns in us and the soul annihilates itself in the operative being. (Dz. 1225) In the last words enters the Monophysite heresy that denies the two wills in Christ Jesus and suppresses free will in us.

6. “I (Luisa), upon hearing this, said to myself: 'Soon He will say that His Will is more than the Sacramental Communion itself.' Then He immediately added: “Right! Correct! Because sacramental communion lasts a few minutes. It is temporary, My Will, on the other hand, is the perennial Communion. " (p.36 BH).

COMMENT: This is completely wrong. Although the Eucharist in terms of its accidents of bread and wine last a few minutes, it is not so in terms of the spiritual order that lasts for a long time as long as the soul does not lose grace and it is considered an increase in it thanks to this permanence. spiritual in our souls. On the other hand, communion is not the end of our pilgrimage on earth but the means to achieve eternal life, therefore, with all property we can say that the Eucharist is not the eternal home of the soul but the spiritual food to reach to this eternal abode. Nuances of Monotelism and quietism are found in this proposition by Picarreta.

7. Jesus to Luisa: “Ah, I repeat to you and I confirm that my Will is a sacrament and surpasses all the sacraments together in a much more admirable way, since it does not need the intervention of anyone or anything material. The Sacrament of my Will is formed between my Will and the will of a soul. When both wills merge with each other, they form the Sacrament. " (P. 106, BH).

COMMENT: This proposition is not in accordance with scholastic theology because, according to the definition of man, the two actions of the soul are distinguished, such as intelligence and will, and since Jesus Christ is the Man-God, these two actions of the soul also exist in Him… Then to pretend that this human will emanating from human nature is a much greater and unique sacrament and sacrament, discarding the sacraments instituted by Jesus Christ himself, is aberrant and heretical and sounds like monothelianism and monophysitism. Finally, due to the hypostatic union in Jesus Christ, the divine nature cannot be separated from the human nature nor can one be suppressed to the detriment of the other, it would be a destruction or annihilation which is impossible in God. (theological sum treatise of Incarnate Word)

8. “When a soul acts in my Will, its humanity is, so to speak, suspended. Then the Divine Life of my Love takes its place and acts ”. (p. 86, BH).

"This is how the soul, until it is buried in my Will and dies completely in It, its will disintegrates in Mine" (p. 28 BH).

COMMENTS: It is the heresy of Quietism. Annihilation of ourselves when we put ourselves in God's hands. Saint Athanasius explains: “The human will will neither resist nor doubt, but will always submit to the omnipotent Divine Will. Because it is necessary for the will of the flesh to act, but being subject to the divine Will. " Before creation we were only ideas in the mind or divine intellect lacking being, but at least we subsisted in it as something that would be later, once created we stop being an idea in God and we become something outside of Him, that is to say , a being either animal or vegetable, but we are something, but Picarreta reduces us to something that God is impossible to do, ANNIHILATION, that is,NOT BEING NOTHING that expresses the word annihilation in the strict sense (Theological sum treaty of creation)

9. “Jesus said to me: 'My dear, look how for the one who lives in my Will there is no grace that comes out of my Will towards all the creatures in Heaven or on earth in which he (that is, he who lives in the Divine Will) is not the first to participate. This is natural because he who lives in his father's house abounds in his possessions. And if those on the outside receive something, it is by virtue of the one who lives inside”. (p.25 BH).

COMMENTS: ¡Obviously for Luisa, living in the Divine Will is joining Our Lady as Mediatrix of all graces! (??).

10.-After her confessor rejected her Absolution, Luisa, however, received Holy Communion. After that refusal she tells us that Jesus told her not to worry… “Because once a person is freed from his own human will and given to my Divine Will, there is no need for a priestly absolution, since this it will be given to you by your loving Jesus”. (BH, Vol. 16. November 5, 1923) 

COMMENTS: Excellent example of the heresies of Monotelism and Quietism. By doing this act of "abandonment to the Divine Will", one will be automatically justified without the need to practice religion at all! Where is the dogma of original sin, where are the current sins that are committed daily while we are in this world and we are not confirmed in grace as the Blessed Virgin Mary, Saint John the Baptist and the apostles after Pentecost?

CONCLUSION:

Luisa Picareta's Divine Will is more than heresy. It is a completely new religion that has a mixture of Protestantism, Modernism, Buddhism, Monotelism, and Quietism. These heresies destroy human responsibility for one's actions. This new religion "reveals" the "magic formula" for becoming essentially equal with God. Satan's slogan wielded against Adam and Eve. I already said that this smells like SULFUR

 Note 1.- BH = Translated from the English version of the book:

When the Divine Will Reign in souls, Book of Heaven: A selection of Passages. Luisa Piccarreta Center for the Divine Will. Jacksonville, FL. nineteen ninety five.

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